5.05.2015

DAYE OĞLU PUBLIC BATH

DAYE OĞLU HAMAMI
Hamamın yaptıranı ve yapım tarihi kesin olarak bilinmemektedir yapıya ilişkin bulunabilinen en erken tarihli kaydın 1605 yılına ait olması nedeniyle hamamın bu tarihten önce yaptırılmış olduğu kabul edilmektedir ayrıca hamamın Emir Sultan külliyesinin vakıf gelirleri arasında kaydedildiği tarihi kaynaklarda belirtilmektedir sürmeli hamam ve at pazarı hamamı adlarıyla da anılmış olan hamamın (deye oğlu) adı zamanla dayı oğlu şekline dönüşmüş ve halk arasında bu şekilde söylene gelmiştir daye oğlu hamamı erkek ve kadınlar kısmından oluşan bir çifte hamamdır erkekler ve kadınlar kısmının plan şeması ve boyutları birbirinin aynıdır hamamın kadınlar ve erkekler kısımları soğukluk (soyunmalık) ılıklık sıcaklık halvet su deposu ve külhan (ocak) bölümlerinden oluşmaktadır yapı 1605-1684-1759. yıllarında onarım görmüş olup özgün işlevini sürdürmektedir.

DAYE OĞLU PUBLIC BATH
 there is no definite information neither on the dete of construction of this hamam or public bath nor on its sponsor due to the fact the earliest record available concerning this structure  is a record from 1605 it is assumed that this hamam was built priorto this date furthermore hitorical sources state that this hamam was recorded among the wagf income of emir sultan külliye complex ıt is also called sürmeli hamam and at pazar hamam (the horse market hamam) the name daye oğlu changed to become dayı oğlu over tıme and the latter is used by the people daye oğlu hamam is a double hamam consisting of mens and a womens section the ground plans and the dimensions of these both sections are equivalent both mens and womens section consist of a cool room (frigidairum or changing cubicle)a warm room (tepidarium) a hot room (caldarium) and a halvet or washing cell section a water reservoir and a kulhan (or boiter room) (oven) each this structure was renovated in 1605-1684 and 1759 and has preserved its original function.








Bumerang - Yazarkafe